Ogrzewana komora do malowania lakierem

Do profesjonalnego nadawania kolorów frontom mebli i karoserii samochodowej wykorzystuje się komory lakiernicze. Są to pomieszczenia, które są dostosowane od środka do odpowiedniego pomalowania każdego z wymaganych elementów. Dzięki wytworzonej temperaturze można w bardzo łatwy sposób osuszyć każdą z części, by była możliwa jej dalsza obróbka lub instalacja. Na szczęście istnieje wiele sposobów na ogrzanie komory lakierniczej prostymi sposobami.

Sposoby na podniesienie temperatury w komorze lakierniczej

ogrzewane komory lakierniczeW wielu warsztatach samochodowych, gdzie sprawnie maluje się auta, popularne są piece nadmuchowe. Dzięki zamontowanemu palnikowi i ogrzaniu pieca olejem opałowy można w prosty sposób zafundować sobie ogrzewaną komorę lakierniczą. Odpowiedni opał i poprowadzenie ciepła jest niezwykle istotne. Zwykły piec nadmuchowy może nie wystarczyć w sprawnym osuszeniu elementu. W ten sposób ogrzewane komory lakiernicze są świetnym rozwiązaniem w małych zakładach – kabinę można transportować i umieszczać w wielu miejscach, gdyż nie trzeba podłączać jej na stałe do żadnego źródła ciepła. Również dla osób prywatnych, którzy wynajmują swoje hale produkcyjne, jest to znaczne ułatwienie, ze względu na to, że nie trzeba dokonywać żadnych poprawek ani remontów, mających na celu rozbudowanie instalacji grzewczej. Drugą stroną medalu jest wydajność w ten sposób ogrzewanej komory lakierniczej. Ogrzewanie opałem nie jest tak wydajne, jak by się to mogło wydawać. Jeżeli komora jest przeznaczona do malowania wielu mebli czy tworzyw, może się okazać, że jej możliwości nie są nader wysokie i kabina jest wtedy mało ekonomiczna. Do wytworzenia stałej i pożądanej temperatury w kabinie, przez którą dziennie przechodzi wiele elementów, są potrzebne duże zasoby ciepła, a jeden palnik jest nierentowny. Sytuacji nie ratuje rekuperator, który ma za zadanie odzyskać utracone ciepło. Wymiennik ciepła nie jest w stanie wystarczająco dogrzać kabiny, by można było stosować komorę lakierniczą ogrzewaną w ten sposób na skalę masową.

Opisany powyżej sposób na ogrzanie komory lakierniczej poprzez piec nadmuchowy z palnikiem nie jest najlepszym sposobem, lecz jednym z wielu. Sprawdził się w zakładach i warsztatach rozsianych po całym świecie, ale w dużych fabrykach jest bardzo mało opłacalny. W celu kompleksowego ogrzania dużej kabiny warto sięgnąć po inne bardziej nowoczesne rozwiązania. To, na który sposób okaże się najlepszy, zależy przede wszystkim od preferowanej jakości świadczonych usług i ilości pracy.