Co miesiąc zamawiam inne gadżety reklamowe

W biznesie od zawsze funkcjonuje pewna reguła, którą określa się jako „zasadę wzajemności”. Mówi ona o tym, że jeśli komuś coś damy bezinteresownie lub z udawaną bezinteresownością to osoba ta i tak będzie miała potrzebę odwzajemnienia się lub raczej odwdzięczenia. Zasadę tą bardzo łatwo się wykorzystuje w praktyce. Wystarczy po prostu coś komuś dać. Ja w swojej firmie od wielu lat stosuję tą zasadę pomimo, że prowadzę jedynie niewielki zakład fotograficzny. Ale zawsze pamiętam, żeby swoim klientom coś podarować.

Drobny gadżet reklamowy daję każdemu klientowi

gadżety reklamowe gdyniaGdy otwierałem swój lokalny warsztat fotograficzny to postanowiłem wówczas, że każdemu swojemu klientowi będę wręczał jakiś naprawdę drobny upominek. Chodziło mi o to, żeby każdemu coś dać. Początkowo w ogóle nie pomyślałem o regule wzajemności. Zamawiałem kolejne gadżety reklamowe z nadrukowaną nazwą mojego zakładu fotograficznego. Na każdym zamówionym produkcie widniał też mój adres i numer telefonu. Wszystko zaczęło się od długopisów, które na początku zamawiałem w ilościach hurtowych. Dzwoniłem tylko do drukarni oferującej gadżety reklamowe Gdynia i zamawiałem długopisy z nadrukiem w tysiącach egzemplarzy. I tak naprawdę chodziło mi o to, żeby dać klientom jakiś przydatny gadżet, którego będą używać na co dzień. Ale na tym gadżecie były dane mojej firmy i klient korzystając z upominku widział od kogo go otrzymał. Ale potem nagle się okazało, że obdarowywani przeze mnie upominkami klienci bardzo chętnie wracają do mojego warsztatu. I wtedy właśnie dowiedziałem się o tym, że działa tutaj reguła wzajemności. Wówczas wykorzystywałem tą zasadę całkiem przypadkowo. Dzisiaj wykorzystuję ją bardziej świadomie. Raz na miesiąc zamawiam nowe gadżety reklamowe i staram się, żeby za każdym razem było to coś innego. Cały czas niezmiennie są to gadżety z nadrukowanymi danymi mojej firmy. Bo tych kilkunastu latach działania dorobiłem się nawet swojego logo, którego nadrukowanie też zlecam drukarni, w której zamawiam materiały reklamowe dla swojej firmy.

Muszę przyznać, że zamawiając co miesiąc inne gadżety reklamowe, przerobiłem już setki różnych pomysłów. Niektóre były bardzo ciekawe a inne mniej, ale zawsze najlepiej przyjmowane przez klientów są długopisy. Jest to najskuteczniejszy i najpraktyczniejszy gadżet reklamowy, jaki tylko można zamówić. Długopis przyda się zawsze każdemu. Jest może mniej efektowny aniżeli chociażby pendrive czy power bank, ale na pewno swoją funkcjonalnością bije wszystkie inne gadżety na głowę.